AK Parti Grup Başkan Vekili Abdullah Güler, en düşük emekli aylığının 2026 yılı Ocak ayından itibaren 20 bin liraya çıkarılacağını açıkladı.
Güler, emekli aylıklarının artışına ilişkin yaptığı açıklamada, SSK ve Bağ-Kur emekli aylıklarının Ocak ve Temmuz aylarında 6 aylık TÜFE oranları esas alınarak artırıldığını, memur emekli aylıklarının (Emekli Sandığı) ise enflasyon farkına ilave olarak toplu sözleşmede belirlenen oranlar doğrultusunda yükseltildiğini belirtti.
Buna göre 2026 yılı itibarıyla SSK ve Bağ-Kur emekli aylıkları Ocak 2026’dan geçerli olmak üzere yüzde 12,19 oranında artırılacak. Memur emekli aylıkları ise yüzde 6,85 enflasyon farkı dahil edilerek toplamda yüzde 18,60 oranında zamlanacak.
Toplu sözleşme görüşmeleri sonucunda alınan hakem kurulu kararı doğrultusunda taban aylık katsayısına ek bir katsayı ilave edileceğini aktaran Güler, bu düzenlemenin aylıklara ayrıca yansıtılacağını ve 2026 yılı Ocak-Haziran dönemi iç…