Yoğun katılımın yaşandığı programa Edirne Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Cenk Ergüden, kurum müdürleri, EDESOB Başkanı Harun Özen ve muhtarlar katılım sağladı.

Paylaşım ruhunun ön plana çıktığı etkinlikte, aşurelerin yarı maliyetini hayırsever vatandaş Pınar Ersaçmış üstlenirken, kalan kısmı ise vakfın projelerine destek veren diğer hayırseverlerin katkılarıyla karşılandı.

'HAYIRSEVERLERİN BAĞIŞLARI VATANDAŞA ÇEŞİTLİ HİZMETLERLE DÖNÜYOR'
Etkinlikte vatandaşlara ve protokole hitaben bir konuşma gerçekleştiren Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, şu ifadeleri kullandı:
"Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfımız bünyesinde aşevimiz başta olmak üzere halkımıza yönelik çeşitli hizmet birimlerimiz faaliyet gösteriyor. Bugün de Muharrem ayı dolayısıyla aşure günü vesilesiyle arkadaşlarımız yaklaşık bin kişilik aşure hazırladı. Saraçlar Caddesi’nde vatandaşlarımıza ikram etmeyi planladık.
Ayrıca bu projeye destek veren hayırseverlerimize de şükranlarımı sunuyorum. Vakfımızın her cuma gerçekleştirdiği ve “Paylaşmanın Bereketi, Gönül Sofrası” adını verdiğimiz bir projesi bulunuyor. Bu proje kapsamında hayırsever vatandaşlarımız bağışta bulunuyor, yapılan bağışlar da işlenerek ihtiyaç sahiplerine ve vatandaşlarımıza çeşitli hizmetler olarak geri dönüyor.
Bugünkü aşure organizasyonumuzun maliyetinin yarısını Pınar Ersaçmış Hanım karşıladı. Kalan kısmı ise yine projemize destek veren hayırseverlerimizin katkılarıyla karşılandı. Kendilerine ayrıca teşekkür ediyoruz.
Buradaki amacımız; birliğimizi, beraberliğimizi, dayanışma ruhumuzu ve paylaşma kültürümüzü güçlendirmek, insanlarımız arasındaki sevgi ve kardeşlik bağlarını daha da kuvvetlendirmektir. Mutlulukları paylaşmak, aynı sofrada buluşmak ve ortak değerler etrafında kenetlenmek toplumumuz için son derece önemlidir.
Aşure dağıtmak da bizim kültürümüzde, geleneklerimizde ve tarihimizden gelen önemli değerlerimizden biridir. Yüzyıllardır sürdürülen bu güzel geleneği bugün Edirne’de yaşatmak ve vatandaşlarımızla paylaşmak da vakfımıza nasip oldu. Bu vesileyle aşuremizden ikram alan tüm vatandaşlarımıza afiyet olsun diyoruz.
Destek veren tüm hayırseverlerimize bir kez daha teşekkür ediyor, Muharrem ayının birlik ve beraberliğimize vesile olmasını temenni ediyorum."
